رواية حياة قلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمي ابراهيم

رواية حياة قلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمي ابراهيم 

 

رواية حياة قلبي الحلقة 18

انصدمت حياة لما شافت الصور....

محمود بخبث وتهديد..بصي بقا انتي هتسمعي كلامي كلو والا هطلع اوريهم الصور دي.....

حياة بصدمه وعصبيه بصوت واطي..ينهارك اسود...مين فبركلي الصور دي يلا....هاا

محمود..توء....مش عيب عليكي تقولي كدا وتكدبي....

حياة..امشي ياض من هنا بدل ما وربنا هخليهم يجو يرموك بره...ّ

محمود..طب بصي بقا...الرقم الغريب اللي بيرن عليكي هو نا....لو مردتيش...انا هبعت الصور دي لجوزك....سلام 

وسابها ومشي وهي فضلت واقفه متجمده..هي عمرها ما كان ليها اي علاقه بحد اصلا وكانت منطويه شويه في المدرسه..ولأن سنها صغير مبقتش عارفه تتصرف ازاي وكمان مامتها مش موجوده عشان تحكيلها وأم مروان مش قريبه منها اوي....طلعت حياة الاوضه وهي في دنيا تانيه ولقت مروان نام عالسرير فضلت واقفه باصه ليه وعماله تقول لنفسها وتتخيل كذا سيناريو هو لو شاف الصور دي هيعمل معاها اي...لقت نفسها بدون اراده راحت قربت عليه وبا.ستو من راسه اوي وهو كان لسه بيروح في النوم فصحي هو وباصلها باستغراب شويه.....








مروان بحنيه ورجع شعرها ورا ودنها وهي لسه مميله عليه..مالك يبنتي...في حاجه...

حياة بسرحان..انا بنتك يمروان.....انا ابويا وامي ماتو من ونا عندي ٥ سنين...عمر ما حد قالي يبنتي او حسيت اني بنت حد.....

قام مروان اتعدل وبصلها في عينيها اوي..انا ابوكي يبنتي...انا كل حاجه بالنسبه ليكي....

حياة وعيونها لمعت بالدموع..مش عارفه يمروان...نفسي احس ان ابويا وامي عايشين....

مروان اخدها في حضنه بهدوء وهي دفنت راسها في صدرو..هو نتي قابلتي مين تحت.....

انفزعت حياة وقامت من حضنه وقفت..مفيش...دي..دي كارما.....بس انا محبتش اطلعها هنا

مروان..احسن بردو...البت دي رخمه اصلا ومش بطيقها...بس مالك اتفزعتي كدا لي....

حياة بعصبيه..مالي يمروان...منا كويسه اهو......بطل اسئله بقا.....

مروان باستغراب..مالك يبنتي...جايه متعصبه لي....

حياة..خلاص يمروان....خلاص....انا هنام عالكنبه دي..ونت نام عالسرير.....

مروان..لا...انا هنام عالكنبه انا

حياة ..لا يمروان...انا هنام عالكنبه...انت تعبان...

مروان.. ونتي عضمك بيوجعك ونوم الكنبه هيتعبك

حياة..حياة..هي كلمه وقولتها......

مروان قام وقف..ونتي هتمشي كلامك عليا ولا اي......

حياة ..اه...همشي كلامي عليك...روح بقا نام عشان متدوخش...يلا بقا.....

مروان..طب ما ننام سوا...عادي يعني..انا جوزك والله......

حياة فكرت شويه..ماشي....تعالا ننمام يلا.......

مروان بتعب..شكل السخونيه زادت شويه....

حطت حياة ايديها علي راسه..اه....استنا هجيبلك ميه ساقعه اعملهالك كمدات......

جايه تمشي قام مسكها من ايديها..بقولك اي...ابقي هاتيلي معاكي حاجه حلوه زيك كدا....ضحكت حياة 

حياة..طيب..روح نت بقا عشان انت دايخ....مش هقدر اشيلك لو وقعت في الأرض...

مروان..يخربيتك...الملافظ سعظ يبت...غوري ضيعتي اللحظه الرومانسية.....

ضحكت حياة ومشيت لكنها اتقلبت ضحكتها اول ما افتكرت اللي حصلها.......

كرما..برافو عليك يمحمود.....بص بقا....انا عاوزاك تستفذها جامد وتهددها عاوزاها ديما عايشه في نكد

تالا..يبنتي حرام عليكي...هي البنت عملتلك اي لكل دا...دي اتجوزت.....








كارما..بت انتي ...ملكيش دعوه بالكلام دا....

تالا..والله العظيم حرام عليكي...حتي لو انتي غيرانه منها...مينفعش كدا خالص..دي سمعت بنت..غير كدا هي لو حكت لجدها او جوزها..هيقت.لكو

كارما.. يبنتي هي هتخاف اصلا..دي بت خوافه جدا...وبعدين هو اي اللي حرام عليا..حرام عليها هيا تاخد واحد زي القمر كدا..قومي من هنا

تالا..انا فعلا هقوم لاني مش عاوزه اكون مشاركاكي ونتي بتخربي بيت واحده معملتلكيش اي حاجه...وسابتها وقامت

كارما..هووف...سيبك منها يمحمود...المهم بقا.........

طلعت حياة ومعاها الميه وبدأت تعملو الكمدات.......

حياة..احسن دلوقتي......

مروان..احسن يحياة شويه......

حياة..طيب...انا خلصت كدا...نام بقا يمروان وتصحي تكون كويس.....

مروان مسك ايديها وبا.سها..ربنا يخليكي ليا...انتي وقفتي معايا جامد..شكرا يحبيبتي.....

حياة بابتسامه..شكرا اي بس دا انت جوزي وحبيبي...طبعا لازم أقف جنبك...

مروان..انتي برج الجوزاء يبت.....

حياة..اه..لي

مروان..اممم....انا قولت كدا بردو...هو الجنان دا وتقلب المزاج برج الجوزاء......

حياة ضحكت اوي...يخربيتك....ماشي يمروان شكرا.....

مروان..بس لو جنان...فهو احلي جنان شوفته في حياتي.....

حياة..اممم.طب يلا يمارو بقا عشان ننام......

مروان..يلا......تصبحي على خير.....

حياة..ونت من اهل الخير......ونامو هما الاتنين......صحي مروان وكان كويس....قام كدا فرد جسمه ونزل عالارض يلعب ضغط....

صحيت حياة من النوم لقيتو بيلعب ضغط..صباح الخير...اي دا عالصبح

مروان..يبنتي ملعبتش حاجه امبارح من تعبي.....انتي مالك في اي.....

حياة..مش عارفه...بطني بتوجعني شويه...

مروان قرب عليها..حاسه باي تاني.......

حياة..مش عارفه...عاوزه ا.......

مروان..عاوزه اي ...قولي...حطت ايديها علي بوقها وجريت عالحمام.....









مروان بقلق..يالهوي.....مالك يحياة........وجري وراها.....

حياة مسكت بطنها اوي..انا تعبانه يمروان.....

مروان..حامل...صح...قوليها وفرحيني ونبي.......

حياة بتعب..الحقني بس يمروان..........

مروان طب تعالي بس نروح للدكتورة اللي جنبنا دي......

وبعدها لبسو وراحو هما الاتنين......

الدكتوره..مبروك ...حامل.....

حياة بفرحه..حامل.....

مروان بفرحه اكتر ..بجد يدكتوره....

الدكتوره ..اه والله...بس في حاجه بس عاوزه اقولكم عليها.....

مروان بقلق..اي هيا......ثواني يادكتوره هرد بس عالفون.....وراح يرد....

حياة..اي هي الحاجه دي يدكتور....

الدكتوره بحزن..هو نتي متجوزه بقالك اد اي....

حياة..شهرين تقريبا....لي....

الدكتوره..بصي يحبيبتي..انتي لسه صغيره...هو مروان قريبك....

حياة..اه...هتقلقيني لي هو في حاجه...

الدكتوره بحزن شديده..اه...البيبي هيكون مشوه جدا....لازم تنزليه.....

حياة انصدمت وعيونها دمعت و........

مروان..الو ايوا مين.....

الشخص..مراتك ليها علاقه بيا....وبتقابلني كل يوم.....

مروان...........

يتبع.........................


                    الفصل التاسع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×